اپلای آکادمی مرجع آنلاین آموزش اپلای و پذیرش تحصیلی

اپلای آکادمی مرجع آنلاین آموزش اپلای و پذیرش تحصیلی است. هدف ما این است که هر دانشجویی که تصمیم به ادامه تحصیل در خارج می گیرد، بتواند در کمتر از 24 ساعت، تمام اطلاعات و آموزش های لازم برای شروع اپلای را فرا بگیرد.

اپلای آکادمی مرجع آنلاین آموزش اپلای و پذیرش تحصیلی

اپلای آکادمی مرجع آنلاین آموزش اپلای و پذیرش تحصیلی است. هدف ما این است که هر دانشجویی که تصمیم به ادامه تحصیل در خارج می گیرد، بتواند در کمتر از 24 ساعت، تمام اطلاعات و آموزش های لازم برای شروع اپلای را فرا بگیرد.

اصطلاح شناسی اپلای

اصطلاح شناسی اپلای

اگر می خواهید اقدام به پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خارجی کنید،

لازم است این اصطلاحات را بشناسید!

وقتی وارد پروسه اپلای می شوید به وفور با مجموعه ای از واژه ها و اصطلاحات انگلیسی برخورد می کنید که متقاضیان پذیرش، مثل نقل و نبات (درست و غلط) به زبان می آورند. ممکن است شما هم مثل من از جمله پاس دارندگان زبان شیرین پارسی باشید و خوش تان نیاید وقت و بی وقت تکه های انگلیسی را بیندازید وسط جملات زیبای فارسی. اما در عین حال، باید قبول کنیم که پروسه اپلای، پروسه ای تماما انگلیسی است و همه دانشجویانی که با آن برخورد می کنند، خواه ناخواه درگیر زبان کشور و دانشگاه مقصدشان می شوند. این موضوع ربطی به ما ایرانی ها هم ندارد، دانشجویان چینی و کره ای و روسی و هندی هم همین شرایط را دارند. بالاخره باید قبول کنیم که می خواهیم در یک کلاس بین المللی تحصیل کنیم و به همین دلیل، باید دست کم با کلیدواژه های این پروسه به خوبی آشنا باشیم. اجازه بدهید بعضی از مهم ترین اصطلاحات را با شما در میان بگذارم تا به مرور و در جریان پروسه پذیرش تحصیلی، صحبت کردن از موضوعات و مباحث اپلای برای تان راحت تر و روشن تر باشد.

اولین و مهم ترین اصطلاح در پذیرش تحصیلی، واژه اپلای (Apply) است. اپلای، به معنای مرسوم و شناخته شده اش در مباحث دانشگاهی، یعنی اخذ پذیرش تحصیلی در یک مقطع مشخص (کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری) از یک دانشگاه خارج از کشور. پس می توان Apply را به فرایندی تعریف کرد که برای اخذ پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه خارجی انجام می شود. اما خود شما که متقاضی این پذیرش هستید «Applicant» نامیده می شوید، و به فرایند پذیرش تان هم «Admission» گفته می شود (به همین خاطر است که آن نامه زیبا و دوست داشتنی که همه اپلیکنت ها به دنبالش هستند «Admission Letter» نامیده می شود!). در عین حال، تیمی از ارزیابان پرونده ها در دانشگاه ها تشکیل می شود تا پرونده اپلیکنت ها را مورد بررسی قرار دهند و به این تیم «Admission Committee» می گویند. شما مجموعه ای از مدارک (Documents) را بر اساس «حداقل مدارک مورد نیاز» (Minimum Requirements) در وبسایت دانشگاه مقصد آپلود می کنید که اصطلاحا به آن «سابمیت کردن» (Submit) مدارک گفته می شود و این مدارک در دپارتمان پذیرش دانشگاه (Admission Office یا Graduate Department) توسط ادمیشن کامیتی مورد ارزیابی (assessment) قرار می گیرند. اگر درخواست شما پذیرفته شود، شما اکسپت (Accept) می شوید و در غیر این صورت، ریجکت (Reject) خواهید شد (البته واقعیت این است که در برخی موارد یک حالت میانه هم وجود دارد به اسم: Conditional Accept یا پذیرش مشروط که به معنای آن است که دانشجو موقتا در این مرحله پذیرفته می شود تا در گام بعدی نواقص و اشکالاتی که در پرونده اش وجود دارد را برطرف کند. در واقعف پذیرش قطعی دانشجو در این شرایط وابسته است به شروطی که دانشگاه برایش تعیین می کند.). نکته آخر اینکه در فرایند ارزیابی پرونده شما، چند مدرک مهم مورد بررسی قرار می گیرد؛ از جمله CV یا رزومه تحصیلی شما، SOP یا انگیزه نامه شما (Statement of Purpose)، توصیه نامه یا LOR) Letter of Recommendation) ، و کارنامه رسمی دانشگاهی شما (Official Transcripts).

این اصطلاحات، فقط بخش کوچکی از واژگان متداول در پروسه اپلای است. با این حال برای شروع خوب است که با همین ها آشنا باشید. اگر پروسه اخذ پذیرش تحصیلی تان جدی شد، خواه ناخواه، خودتان به یک منبع زنده از دیکشنری اصطلاحات اپلای تبدیل می شوید!

 

امیدواریم بتوانید بهترین گزینه ها را برای ادامه تحصیل در خارج از ایران انتخاب کنید. هر سوال یا مساله ای درباره اصطلاحات  اپلای و مسائل مربوط به ادامه تحصیل در خارج از ایران داشتید می توانید از طریق فرم مشاوره رایگان، و یا بخش کامنت ها -در پایین همین نوشته- مطرح کنید تا در اولین زمان ممکن پاسخ بدهیم. موفق باشید.

به این بسته آموزشی نگاهی بیندازید:

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.